Sunday, July 06, 2008

Not living alone... 不願意獨自生活...


親愛的山

今天我的心碎了
你終於讓我留下來,獨自面對我自己的生活了。

比我年幼數年的你
你有一殼最善良又純潔的心
總是果斷地站在我身旁,為我阻擋傷害
給我綿綿的關心,和無微不至的照顧。
應當照顧我的他,卻早在多年以前就到處去照顧別的女孩兒了。

你說,不管年齡和反對的聲音,任何外在條件阻擋不了你要我的事實
要我放下兩位年長了的孩子,放下這不需要我的城市,跟你回美國去
你要去過新生活,完成學業,和我一起成家立業。

偏偏在我猶疑不決的這個時候
他,卻回來了,請求我原諒他,
準備帶我和孩子到鄰近的另一城市,說要給我們一起過新生活。
他說,人都會有錯的時候,最重要是要懂的回頭和珍惜眼前。

可是我的心已經沒了要跟他生活下去的動力了
他一次又一次地把我轍底地的傷害透了
我還能有多少的愛?
有多少個夜晚,都是我獨守空房並在酒精中迷糊睡去?
他去關懷別的女孩時,為何我就要獨守貞德?

所有的愛恨情愁都已經隨風去了~

我好期待跟你再把生活從新計劃
跟你再年輕一次

我已經  沒能力自己生活下去了



不願意獨自生活的




1 comment:

越軌 said...

things that come and go are passers by
they usually bring both joys and sadness

things we don't feel much about
are usually cloest to us
as when we stand tall and
look for what we want
we tends to over look
all the things right under our feet.
but they are the cloest to us
and sometimes the center of our belief.

things that come and go are passers by
they usually bring both joys and sadness
its our choices which to keep.

what is the center of your belief ?
And what have you choosen to keep
From the passer bys ?
Is it joy, or is it sadness ?
Or is it both ?

You will never live alone,
Just look down what is right next to you
And you will find You were never alone.

My favourite blogs